Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Notwendige Cookies
Diese Cookies sind notwendig, damit die Basisfunktionen von oetker.de genutzt werden können.
Notwendige und Performance-Cookies
Die Performance-Cookies helfen darüber hinaus die Nutzung von oetker.de zu analysieren, damit wir die Qualität laufend messen und verbessern können.
Notwendige, Performance- und Marketing- & Dritt-Cookies
Diese Marketing- & Dritt Cookies helfen uns zudem, auf anderen Plattformen personalisierte Inhalte von oetker.de anzuzeigen.

Tarif geliştirme

Size, bir tarifin garantili bir şekilde nasıl geliştirildiğini ve yayınlandığını göstermek istiyoruz. Bunun için ilgili filmi izleyebilirsiniz!

Yeni bir tarif için adımlar

1

İlham

Inspiration

İlk adım ilhamdır. Mevsimin özellikleri, içinde bulunulan zamanın içerdiği temalar, örneğin bayramlar, özel günler ve tabii ki moda...Bunun için hem süper marketleri, pastahaneleri, restoranları ve hatta mobilya mağazaları ve tekstil dünyasını bile izlemek kişiye ilham verir.

2

Bir tarifin kriterleri ne olmalı?

Rezeptkriterien

Bir tarifi hazırlamanın ölçütleri kesinlikle masa başında başlar, literatür araştırılır, örneklere bakılır, bazen bir esinlenme bir çok zaman da sıfırdan yaratım söz konusudur. Tarife eklenecek olan malzemelerin birbirleri ile uyumlu olup olmayacakları hem duyusal anlamda hem de kimyasal anlamda gözden geçirilir. Görseline karar verilir. Kime, nasıl hitap edeceği, hangi ihtiyacı karşılayacağı gibi soruların cevapları araştırılır ve bir kavram oluşturulup bunun etrafında hareket edilir. Hazırlıkları önceden yapmak çok önemlidir. Bu bir planlama işidir. Genellikle tariflere altı ay ile bir yıl öncesinden çalışılır. Örneğin Ramazan ayı için ortaya çıkan tarifler en az altı ay öncesinden tasarlanmış ve denemeleri yapılmış tariflerdir.

3

Tarif geliştirme

Rezeptentwicklung

Kavramsal bir temanın ve kağıt üzerinde alınmış notların ışığında yola çıkılmışken artık soyut olan bilgiyi somutlaştırmaya sıra gelmiştir. Mutfakta denemeler yapılır, en uygun fırın fonksiyonları, pişirme dereceleri, hazırlık ve  pişirme detayları, kalıp, ekipman, süre, porsiyon ve görsellik de göz önünde bulundurulur. Yapılan çalışmalar kayıt altına alınır.

4

Tadım

Verkostung

Duyusal olarak tatmak ve yorum yapmak çok önemlidir. Bu tadım birden fazla uzman tarafından yapılır ve tarif üzerine tartışılır. Kriterlere uyup uymadığına bakılır, uyumluluk aranır ve görsel olarak da değerlendirilir.

5

Başarı garantisi

Gelinggarantie

Tadım basmağını geçen tarif, tarifi hazırlayan kişi tarafından Dr. Oetker tarif yazma formatına uygun bir şekilde yazılır. Daha sonra başka uzmanlar tarafından bu tarifler okunur ve bu hazırlama tarifine uyarak tarif tekrar denenir ve gerekiyorsa hem tarifte hem de hazırlama basamaklarında değişiklikler yapılır.

6

Tarif görseli

Veröffentlichung

Tarif görseli; bir tarifi ilk bakıldığında çarpıcı kılan ve onun hakkında ilk fikirleri uyandıran unsurdur... Bu yüzden çok titiz bir çalışma gerektirir. Görseller Deneme Mutfağı’nın fotoğraf stüdyolarında çekilir. Tabak ve masa dizaynı içeriğe ve temaya uygun yapılır. Bunun için yine öncelikle masa başı çalışması yapılıp ihtiyaçlar saptanır ve malzemeler temin edilir. Deneme Mutfağı Uzmanları profesyonel fotoğrafçı ile birlikte senkronize bir düzen içerisinde çalışırlar. Bundan sonra görseller web sayfasında, tarif kitaplarında, tarif kitapçıklarında, gazete ve dergilerde yayınlanmaya hazırdır. Artık siz tarifleri bu mecralardan birinde görebilirsiniz