Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Notwendige Cookies
Diese Cookies sind notwendig, damit die Basisfunktionen von oetker.de genutzt werden können.
Notwendige und Performance-Cookies
Die Performance-Cookies helfen darüber hinaus die Nutzung von oetker.de zu analysieren, damit wir die Qualität laufend messen und verbessern können.
Notwendige, Performance- und Marketing- & Dritt-Cookies
Diese Marketing- & Dritt Cookies helfen uns zudem, auf anderen Plattformen personalisierte Inhalte von oetker.de anzuzeigen.

Dengeli Beslenme

Vücudun tüm normal yaşam süreçlerini (örneğin solunum, kalp hızı) devam ettirebilmesi ve enerji için, besinlere yani yiyecek ve içeceklere ihtiyacı vardır.  Vücudumuzun sağlığını korumak amacıyla günlük alınan diyetin önemli bir rol oynadığını kavramak gerekir. Bu nedenle beslenme konusuna biraz dikkat etmek ve zaman ayırmak gerekir.

Dengeli Beslenme

Beslenme neden dengeli olmalı?

Vücudumuzun günlük olarak dengeli bir oranda karbonhidrat, yağ, protein, vitamin, mineral ve life ihtiyacı vardır. Günlük olarak bu maddeleri karşılayacak optimum miktarları almamız gerekir. Sürekli olarak tek tip beslenme bu maddelerden birini veya bir kaçını eksik almamıza neden olur. Bu da vücudun enerji performansını ve hastalıklara karşı savunma sistemini olumsuz etkileyebilir.


Tüketilen besinlerin çeşitliliğini neden arttırmalıyız?

Alınan besinlerin çeşitliliğini artırmak gerekir. Bir gıdanın vermediği desteği diğerinin vermesi sağlanmalıdır. Böylece dengeli bir diet yardımı ile hastalıklar önlenebilir ve daha sağlıklı, yeterince enerjik ve normal yaşam süreçlerinin devamlılığı için gerekli zemin hazırlanmış ve desteklenmiş olur.


Öncelikle hangi soruları sormalıyım?
 

Besinleri tüketirken öncelikli dikkat edilmesi gereken kriterler ve kendinize sormanız gereken sorular:

  • Miktar: bu yiyecekten ne kadar yemeliyim, günlük ve haftalık tüketim miktarım ne olmalı?
  • Seçim: beslenme planım ne olacak, neleri tüketeceğim, besin değerleri nedir, içeriklerinde ne var?
  • Kalite: besinlerin kalitesi için nelere dikkat edeceğim? Nerde yetiştirildiği, nasıl üretildiği, tazeliği, saklanması, depolanması, ambalajı,  son kullanma tarihi kontrol etmeli miyim ?
  • Kombinasyon: neyi neyle tüketeceğim?


Tatlı yasak mı?

Dengeli bir diyet, yağ ve şeker gibi bazı gıdaları veya bunları içeren gıdaları tamamen tüketmemeniz anlamına gelmiyor. Bunlar sağlıksız ve hatta yasak gıdalar değildir. Bunların sadece miktarlarına ve kombinasyonlarına dikkat etmek gerekir. Kek, dondurma veya çikolata da dengeli bir diyetin parçasıdır ve diyetin içinde yer alırlar. Önemli olan neyle, nasıl ve ne miktarda tüketildikleridir.


Ortam nasıl olmalı?

Yemek yerken zevkli ve eğlenceli bir ortam yaratmak da önemlidir; yemek yenilen yerin sakin bir ortam olmasına dikkat edin, kavga veya stres içeren, koşuşturma veya kötü konuşmaların olduğu bir zamanda yemek yememeye dikkat edin, tv izlerken yemek yemeyin, izleme sırasında konsantrasyonunuz tv de izlediğiniz şeylere kayar ve neden ne kadar yediğinizin farkına varmazsınız.  Sevdiğiniz arkadaşlar, iş arkadaşları ve aileniz ile birlikte sofraya oturun. Ayrıca mumlar, çiçekler, peçete, masa örtüsü ya da oldukça renkli meyve sepeti ile rahat bir atmosfer oluşturabilirsiniz.