Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Notwendige Cookies
Diese Cookies sind notwendig, damit die Basisfunktionen von oetker.de genutzt werden können.
Notwendige und Performance-Cookies
Die Performance-Cookies helfen darüber hinaus die Nutzung von oetker.de zu analysieren, damit wir die Qualität laufend messen und verbessern können.
Notwendige, Performance- und Marketing- & Dritt-Cookies
Diese Marketing- & Dritt Cookies helfen uns zudem, auf anderen Plattformen personalisierte Inhalte von oetker.de anzuzeigen.

Vitaminler

Vitaminler, vücudun metabolik gereksinimleri, sağlıklı gelişimi, sindirim fonksiyonları, enfeksiyonlara karşı bağışıklık kazanması için gereklidirler. Dışarıdan besinlerle alınırlar. Besinlerimizde bulunmadığı zaman, metabolizmada bozukluklar ortaya çıkabilir. Ayrıca vücudumuzun karbonhidrat, yağ ve proteini kullanmasını da sağlarlar. Vitaminlerden doğrudan enerji alınmaz. Vücut, her vitaminden gerekli olan miktarın kan dolaşımında sürekli mevcut olmasını sağlar. Suda çözünen vitaminlerin fazlası vücut sıvıları ile atılırken, yağda çözünen vitaminlerin fazlası ise yağ dokusunda depolanır.

Yağda eriyen vitaminler:
A Vitamini, göz sağlığı için çok önemlidir. Yeşil sebzelerde, yumurta, avokado, karaciğer, süt, havuç, sebze, ceviz, balık yağı gibi besinlerde bulunur.
D Vitamini, Provitamin şeklinde alınan D vitamini deri altında uv. ışınları ile aktifleşir. D vitamini eksikliğinde çocuklarda raşitizm oluşabilir. En önemli kaynak güneşdir. Ayrıca karaciğer, balık, yumurta, tereyağı, peynir ve mantarda bulunur.
E Vitamini, sinir sisteminin, kasların, hipofiz ve üreme organlarının fonksiyonları için öneme sahiptir. Atardamar hastalıklarının ve kanserin önlenmesi için gerekli olan bir antioksidandır. Bitkisel ve sıvı yağlarda, kırmızı et, karaciğer, tahıl, tahıl ürünlerinde bulunur.
K Vitamini, yeşil sebze, çay ve ciğerde bulunan ve kan pıhtılaşmasında önemli bir yeri olan vitamindir.
Suda eriyen vitaminler:
C Vitamini, askorbik asit olarak da bilinir. Turunçgiller, koyu yeşil sebzeler ve patateste bulunan antioksidan bir vitamindir. Enfeksiyonlara karşı vücudu güçlendirir. Ayrıca demir emilimini de olumlu etkiler.
B Vitaminleri, B1 Vitamini, Hemen hemen tüm canlı dokularda bulunur. Sinir ve kalp hücreleri için gereklidir. B2 Vitamini,  tahıllar, et ve ciğerde bulunan bir vitamindir. B3 Vitamini, et, balık ve kuru yemişlerde bulunan, solunum için önemli bir vitamindir. B5 Vitamini, özellikle ciğer ve baklagillerde bulunan önemli bir vitamindir. B12 Vitamini, ciğer, balık ve süt ürünlerinde bulunur.

Tavsiye edilen günlük miktar
Vitaminlerin, beslenme dışında takviye olarak alınması doktor kontrolünde yapılmalıdır!

 

vitamin-tablosu