Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Kilometre taşları

Dr. Oetker Deneme Mutfağı kurumsallaşmış yapısı ile firmanın önemli bir unsuru ve 100 yılı aşkın bir süredir de şirket geleneklerinin ve deneyiminin bir yansımasıdır. Dünden bugüne Deneme Mutfağı’na ait kilometre taşlarını burada görebilirsiniz.

Deneme Mutfağı'nın tarihçesi

Deneme Mutfağı’nın yüzyıllık tarihçesini ve ortaya çıkışıyla ilgili bu kısa filmi izleyebilirsiniz!

Türkiye Deneme Mutfağı

1990 TR TR 1993 TR 1997 | EKİ TR 1997 | OCA TR 1998 TR 1999 | AĞU TR 2000 - TÜRKİYE TR 2001 | TEM TR 2002 TR 2003 | ARA TR 2003 | KAS TR 2003| EKİ TR 2004 TR 2007 | HAZ TR 2007 | KAS TR 2007 | MAR TR 2007 | MAY TR 2008 TR 2009 | HAZ TR 2009 | MAY TR 2010 | ARA TR 2011 TR 2011 | ARA TR 2012 TR 2013 | MAY TR 2013 | NİS TR 2013 | ŞUB TR 2015 | OCAK

Gezici Tanıtım Mutfağı

Türkiye'de bir ilk gerçekleşir: Dr. Oetker Tanıtım Mutfağı ile tanıtım çalışmaları başlar. Tanıtım ekibi, gezici mutfak ile Türkiye'yi il il dolaşarak tüketicileri ürünler hakkında bilgilendirirler.

Market İçi Tadımlar

Bu dönemde satış noktaları içinde özellikle yeni ürünler ile ilgili tanıtım ve tadım çalışmaları başlar. Tüketiciler ürünler hakkında bilgi edinmeye ve ürünleri tadarak fikirlerini belirtmeye başlar. Bu çalışmalar şirkete ürünler hakkında geri bildirimleri sağlarken bir yandan da ürünlerin daha fazla eve girmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmalar hala Türkiye genelinde yüzlerce satış noktası içerisinde başarıyla devam etmektedir.

Fuarlar

Bu yıldan başlayarak çeşitli fuar ve gıda fuarlarına katılınır.

Ücretsiz Danışma Hattı

Tüketicilere hızlı geri bildirim yapabilmek için ilk adım atıldı. Daha sonraki yıllarda Tarif, Öneri ve Bilgiler için Ücretsiz Danışma Hattı Sesli Yanıt Sistemi de kurulur.

Mini Gezici Tanıtım Mutfağı

İkinci Tanıtım Mutfağı yeni bir ekiple tanıtım çalışmalarında aktif olarak yer almaya başlar. Artık Dr. Oetker Türkiye'nin 2 gezici mutfağı var ve bu iki araç ile birçok tanıtım çalışması yapılıyor.

Deneme Mutfağı İnşaası

Fabrika, Pancar - Torbalı'daki yeni tesislerine taşınır. Aynı zamanda tam kapasiteli bir Deneme Mutfağı da inşaa edilir. Standart tarif denemeleri, alternatif tarif yaratımları, zorlama testleri, ürün ve tarif videoları, tarifler için fotograf çekimleri, ürün seminerleri ve eğitimler, toplantılar ve ürün tanıtımları sistematik olarak yapılmaya başlanır.

Çay Saati

Tüketicilerin evlerinde düzenlenen çay saatlerinde tüketicilere ürünler anlatılır, yapımları gösterilir, ipuçları verilir.

Duyusal (Sensorik) Test

Bu yıldan itibaren Ar-Ge ile ortak yeni bir çalışma yürütülmeye başlanır... Yeni çıkarılan tüm ürünler için düzenlenen duyusal testlere tüketiciler çağrılmaktadır.

İlk Web Sitesi

Dr. Oetker Türkiye'nin resmi web sitesi yayına girdi...

Broşürlerin Basılmaya Başlanması

İlk tarif broşürü basılır. Bu sonraki yıllarda da birçok ürün kategorisinde birçok yeni tarif kitapçıklarının hazırlanmasıyla sürer. Bu broşürler tarif sever binlerce tüketiciye ulaştırılır.

Mutfakta Mutluyum-1

İlk tarif kitabı “Mutfakta mutluyum” basılır! Daha sonraki 10 yıl içerisinde serinin takip eden diğer iki kitabı da çıkar...

TV'de Tatlı Dakikalar

Ulusal bir kanalda yayınlanan “Tatlı Dakikalar” tarif programının çalışmalarına başlanır. Program 3 yıl kesintisiz devam eder, kendi türü içerisinde izlenme rekorları kıran bir program olur!

Videolar

Ürünlerin standart tariflerinin uygulaması ile ilgili ilk videolar çekilmeye başlanır ve bu videolar tüm satış ekibine cd ile dağıtılır ve web sayfasında da gösterilmeye başlanır.

Reçelyap, AVM'lerde

Reçelyap, AVM'lerde İlk kez büyük alış veriş merkezlerinde küçük modüllerle mutfaklar kurulur ve tüketiciler kendi reçellerini hazırlarlar.

Sanal Mağaza

Yine bir ilk gerçekleştirildi; www.droetker.com.tr’de Dr. Oetker Koleksiyon ürünlerinin satıldığı Sanal Mağaza tüketicilerin kullanımına sunulur.

Reçelyap Atölye

İlk reçelyap atölyeleri başladı.

Reçelyap, Mobil Çalışmalarda

Büyük sitelerde mobil mutfak konumlanır ve çevredeki evlerden gelen tüketicilere reçelyap ile reçel yapımı gösterilir, gelenler kendi reçellerini kendileri hazırlarlar.

Çocuk Atölyeleri

Çocuk yuvalarında, çocukların anne veya babaları ile birlikte katıldıkları, minikler için mutfak atölyeleri kurulur.

Tadımızda Engel Yok

Zihinsel engelli kardeşlerimiz ile bu yıl biraraya geldik. Reçeller hazırladık ve annelerine hediye ettiler. "Mutfaktaki mutluluk engel tanımaz"...

Mağazalarda Mutfak Kurmak

Mobilya mağazalarının mutfak bölümlerinde atölye çalışmaları yapılır. Mis kokular böyle mağazaları eviniz gibi hissettirir.

Mutfaktayiz.biz

Dr. Oetker’in desteklediği, tüketicilerin kullandığı bir sosyal paylaşım ve tarif sitesi olan mutfaktayiz.biz yayın hayatına başlar.

Mutfakta Mutluyuz

Satış noktalarında kurulan mobil mutfaklar ile “Mutfakta mutluyuz” çalışması adı altında tüketicilere ürünler anlatılmaya başlanır ve bu başarılı iletişim yaygın bir biçimde devam ettiriliyor...

Mağaza Satış

Mutfak malzemeleri satan mağazalar ile ortak vitrin, tanıtım, tadım ve satış çalışmaları başlar.

Atölye katılımcıları çeşitleniyor

Bloggerlar ile atölye çalışmaları başlar

TURGOK

Görme Engelliler ile “Çikolatalı Lezzetler Atölyesi” yapılır...

Kurabiye Canavarı

Üniversitelerin işbirliği ile liseler arası Kurabiye Tarifi yarışması yapılır.

Family Club

Çeşitli aile klüplerinde atölye çalışmaları yapılır.

Pizza Guseppe 

İçi yumuşacık ve havalı, dışı çıtır çıtır kalın hamurlu ve her tarafı malzeme dolu Pizza Guseppe tüketiciyle buluştu!

Almanya Deneme Mutfağı

1900 1891 1892 1909 1911 1930 1931 1954 1960/70 1964 1966 1977 1984 1985 1988 1989 1990 1995 1996 2002 2004 2005 | EKİ 2005 | OCA 2008 | ARA 2008 | EKİ 2009 | EKİ 2009 | NİS 2010 2011 2012 2015 2017 2018

Yeni bir yere taşınma, Deneme Mutfağı ve Dr. Oetker için bir sıçrama noktasıdır. Araştırma laboratuvarı ve Deneme Mutfağı özellikle bilinçli olarak yakın, hatta iç içe kurulur.

August Oetker’in eczanesinin arkasındaki 4 metrekarelik odada ev ortamı yaratılır ve Caroline Oetker bir fırın ile orada ilk denemeleri yapmaya başlar. Böylece Deneme Mutfağı fikri ortaya çıkmış olur.

İlk tarif, Hamur Kabartma Tozu poşetlerinin arka yüzünde yayınlanır. Bugün hala tüm ürünlerin, standart hazırlama tariflerine başarı garantisi, Deneme Mutfağı tarafından yapılan testler ile verilmektedir. Aynı zamanda ürünler ile hazırlanan alternatif tarifleri de ürün ambalajlarının arka yüzlerinde ve bazı kutulu ambalajların da iç yüzlerinde bulabilirsiniz. Deneme Mutfağı tüm tarifleri geliştirdikten sonra test eder, onaylar ve garantili bir şekilde yayınlar.

The first recipe brochure, in which the recipes from the Experiment Cuisine are gathered, was printed in 1 million copies!

Dr. Oetker Schulkochbuch (Dr. Oetker Food School Book) is the best-selling recipe book in the world as a hidden bestseller. Many generations have mastered what they have learned from this book for 100 years.

“Mutfakta mutluyum” serisinin ilk kitabı bu yıl basılır. Bugün hala Deneme Mutfağı bu seriyi modernize ederek çalışmalarına devam ettirmektedir.

Artık mobil mutfak zamanıdır... Bu mutfak, ürünleri tüketiciler ile buluşturur. Hemen yanındaki kocaman kek maketinin altında jeneratör gizlenmiş.

Tanıtım elemanları; otobüslerin arkasındaki mutfaklarda modern ev kadınlarına ipuçlarını ve ürünleri anlatıyor, yanı sıra puding tadımı yapıyorlar.

Bu yıllar arasında Bayan Marie-Luise Haase Deneme Mutfağı Yöneticisidir. Radyo ve televizyonda ürünleri ve Deneme Mutfağını anlatır. Böylece Deneme Mutfağı daha da ünlenir.

Bu yıl ilk kez Dr. Oetker Deneme Mutfağı tüketicilere kapısını açar.

İlk Büyük Gezici Tanıtım Mutfağı... İçerisinde tam donanımlı bir mutfak inşaa edilir. Ürün demoları, tadımlar yapılmakta, ipuçları verilmekte ve sorular yanıtlanmaktadır.

Deneme Mutfağı içerisinde yeni bir oluşum gerçekleşir: Back-Clup, yani pişirme klubü... Klüp üyelerine 2 ayda bir benzersiz bir tarif dergisi gönderilir.

Deneme Mutfağı’na doğrudan tüketicilerin bağlanabileceği bir telefon hattı kurulur.

Dr. Oetker ilk kez internette kendi sayfasını kullanıcılar ile buluşturur. Bu mutfak, tarif ve ipuçları konusunda önemli bir kaynağın tüketicinin hizmetine sunulması anlamına gelmektedir.

Ayrıca Ücretsiz Danışma Hattı ikinci bir hat olarak hayata geçirilir ve ürün ambalajlarının üzerinde numara yer almaya başladı.

Deneme Mutfağı, Bielefeld’deki ilk çocuk festivalinde yer alır.

Mobil Deneme Mutfağı Almanya’daki bir çok mobilya mağazasında tanıtımlar yaptı.

Deneme Mutfağı’nda ürün seminerleri düzenlenmeye başlandı.

Deneme Mutfağı, Oetker Dünyası’nda inşaa edilen yeni ve muhteşem yerine taşındı.

Çocuklar için küçük bir Deneme Mutfağı açıldı.

Dr. Oetker Dünyası 100 bininci ziyaretciyi ağırladı; Oetker Dünyası binası şeklinde bir pasta yapıldı.

Artık Dr. Oetker Deneme Mutfağı’nın hazırladığı tarifler Iphone'da. Bu aplikasyon ücretsiz olarak Apple Store’dan indirilebiliyor.

100 yıl önce yayınlanan ilk tarif kitabı tekrar basılır ve yayınlanır: “iyi tarifler altın değerindedir”

Deneme Mutfağı büyüyor

Deneme Mutfağı yeni personel alımları ile çalışan sayısını yükseltmekte ve tecrübesini büyütmektedir.

100 yıllık Temel Yemek Yapma Kitabı: Schulkochbuch

Tüketiciler mutfaktaki başarı için bu kitabı temel olarak kabul ediyorlar. Çünkü tüm bu tarifler 100 yılı aşkın bir süredir Deneme Mutfağı'nda denenmektedir. Bu kitap hem acemiler hem de mutfaklardaki deneyimli aşçılar için vazgeçilemeyecek bir arkadaştır.

Artık tarifler Android App’tadır

IPhone App’in büyük başarısından sonra, “Dr. Oetker Tarif Fikirleri” şimdi de Android kullanıcılarına ücretsiz olarak ulaşıyor. Kullanıcılar, her zaman ve her yerde Dr. Oetker Deneme Mutfağı’nın hazırlamış olduğu ve başarı garantisi verdiği 1000 tarife ulaşılabiliyorlar.

Im Jahr 2015 zieht das Unternemensarchiv samt seiner umfangreichen Bestände um. Zwei klimatisierte Magazinräume stellen sicher, dass die Archivalien nach archivwissenschaftlichen Maßstäben aufbewahrt werden.

Das Archiv wird zum Zentralarchiv der Unternehmen der Oetker-Gruppe ausgebaut. Neue Herausforderungen wie die elektronische Erschließung und digitale Langzeitarchivierung sowie die Standardisierung archivischer Kernaufgaben verändern das Tätigkeitsfeld zunehmend.

Im Sommer 2018 werden die Magazinräume mit einer Fahrregalanlage ausgestattet. Diese sorgt für eine leichtere Pflege, Aufbewahrung und Bereitstellung der Archivalien.