Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Su

Hayati fonksiyonlarımızı devam ettirebilmemiz için çok önemlidir. İnsanlar gıda olmadan birkaç hafta hayatta kalabilirler ama susuz sadece birkaç gün hayatta kalabilirler. Vücut ağırlığımızın yaklaşık %60'ı sudur.
Vücudumuz çözücü, iletici ve soğutucu olarak suya ihtiyaç duyar.


 

Denge her şey?

Yetişkin bir insanın günlük sıvı ihtiyacı 2500-2600 ml kadardır. Suyun vücuda alımı ve atılımı bir denge içinde oluşur. Vücutta normal sıvı hacminin korunması için günlük sıvı alımının günlük sıvı kaybına eşit olması gerekir. Bu denge bozulduğunda hastalıklar ortaya çıkar. İnsan vücudunda su dengesini düzenleyen merkezler ve sistemler mevcuttur.


Fiziksel zorlama olmadan ter, nefes, idrar ve dışkı yoluyla günlük olarak yaklaşık 2.5 litre sıvı kaybederiz, bu özel bir fiziksel zorlama olmadan ortaya çıkan değerdir. Vücudumuz bu normal sıvı atımının üç-dört katı daha fazlasını bol terleme, ağır fiziksel iş, ısı ve spor ile atabilir. Vücudumuzdaki suyu dengede tutmamız gerekir. Günlük su alımı, içecek ve yiyeceklerden alacağımız sıvı miktarına dikkat ederek sıvı kaybını dengelememiz gerekir. İdeal susuzluk gidericiler kalori içermedikleri için su ve maden suyudur.  Yanı sıra şekersiz bitki ve meyve çayları ve meyve suları da tüketilebilir. Ayrıca salatalık, salata, meyve ve diğer sebzeler de su içerir. Günlük en az 1,5 litre su içilmesi önerilir. Suyun az tüketilmesi konsantrasyon bozukluğuna, çabuk hastalanmaya ve yorgun hissetmeye neden olur. Günlük sıvı alımı mutlaka kontrol edilmelidir.