Vitaminler

Vitaminler, vücudun metabolik gereksinimleri, sağlıklı gelişimi, sindirim fonksiyonları, enfeksiyonlara karşı bağışıklık kazanması için gereklidirler. Dışarıdan besinlerle alınırlar. Besinlerimizde bulunmadığı zaman, metabolizmada bozukluklar ortaya çıkabilir. Ayrıca vücudumuzun karbonhidrat, yağ ve proteini kullanmasını da sağlarlar. Vitaminlerden doğrudan enerji alınmaz. Vücut, her vitaminden gerekli olan miktarın kan dolaşımında sürekli mevcut olmasını sağlar. Suda çözünen vitaminlerin fazlası vücut sıvıları ile atılırken, yağda çözünen vitaminlerin fazlası ise yağ dokusunda depolanır.

Yağda eriyen vitaminler:
A Vitamini, göz sağlığı için çok önemlidir. Yeşil sebzelerde, yumurta, avokado, karaciğer, süt, havuç, sebze, ceviz, balık yağı gibi besinlerde bulunur. 
D Vitamini, Provitamin şeklinde alınan D vitamini deri altında uv. ışınları ile aktifleşir. D vitamini eksikliğinde çocuklarda raşitizm oluşabilir. En önemli kaynak güneşdir. Ayrıca karaciğer, balık, yumurta, tereyağı, peynir ve mantarda bulunur. 
E Vitamini, sinir sisteminin, kasların, hipofiz ve üreme organlarının fonksiyonları için öneme sahiptir. Atardamar hastalıklarının ve kanserin önlenmesi için gerekli olan bir antioksidandır. Bitkisel ve sıvı yağlarda, kırmızı et, karaciğer, tahıl, tahıl ürünlerinde bulunur. 
K Vitamini, yeşil sebze, çay ve ciğerde bulunan ve kan pıhtılaşmasında önemli bir yeri olan vitamindir. 
Suda eriyen vitaminler:
C Vitamini, askorbik asit olarak da bilinir. Turunçgiller, koyu yeşil sebzeler ve patateste bulunan antioksidan bir vitamindir. Enfeksiyonlara karşı vücudu güçlendirir. Ayrıca demir emilimini de olumlu etkiler. 
B Vitaminleri, B1 Vitamini, Hemen hemen tüm canlı dokularda bulunur. Sinir ve kalp hücreleri için gereklidir. B2 Vitamini,  tahıllar, et ve ciğerde bulunan bir vitamindir. B3 Vitamini, et, balık ve kuru yemişlerde bulunan, solunum için önemli bir vitamindir. B5 Vitamini, özellikle ciğer ve baklagillerde bulunan önemli bir vitamindir. B12 Vitamini, ciğer, balık ve süt ürünlerinde bulunur.

Tavsiye edilen günlük miktar
Vitaminlerin, beslenme dışında takviye olarak alınması doktor kontrolünde yapılmalıdır!

 

vitamin-tablosu

Çerezlerin (Cookies) Kullanımı

Web sitemizi ziyaretinizle ilgili çerezler ve benzeri teknolojileri kullandığımız sisteme onay vermeniz bizi çok memnun eder. Bu onay kullanıcı alışkanlıklarınızı anlamamızı ve web sitemizi buna göre adapte etmemizi sağlar. Eğer kabul ediyorsanız “Kabul Et” seçeneğini tıklayın. Detaylı bilgi için Gizlilik Politika’mızı inceleyebilirsiniz. Bu izinlerle ilgili fikrinizi istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz

Gerekli özellikler

Web sitemizin temel fonksiyonlarının çalışabilmesi için çerezler ve benzeri teknolojilere ihtiyacımız var. Mesela bu ayarların saklanması ve uygulanması bunun için iyi bir örnektir.

Her zaman aktif
Analiz ve kişiselleştirme

Ek olarak, web sitemizi siz ve diğer kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına göre optimize edebilmek için sitemizi nasıl kullandığınızı öğrenmek istiyoruz. Bu amaçla, kullanıcı davranışını gösteren çerezler ya da benzer teknolojileri kullanıyoruz.

Evet

Hayır

Pazarlama / Diğer platformlarla veri paylaşımı

Pazarlama kampanyalarımızı sizin ihtiyaçlarınıza uygun olarak düzenleyebilmek için Web sitemize nereden geldiğiniz ve reklamlarımızla etkileşiminize dair bilgileri topluyoruz. Bu sadece reklamlarımızı değil içeriklerimizi de sizin ihtiyaçlarınıza göre şekillendirmemize yardım ediyor. Pazarlama iş ortaklarımız bu bilgileri kendi platformlarında hesabınızı/ profilinizi kişiselleştirmek için kullanırlar.

Evet

Hayır

Tarayıcınızı güncelleyin!

Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncel olmadığı için web sitemizi ziyaret ederken sorun yaşayabilirsiniz. Doğru ve sorunsuz bir kullanım için aşağıdaki tarayıcı seçeneklerinden birini kullanmanızı öneriyoruz.