Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Fazla Kilolu Olmak

Obezite günümüzün en önemli sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Obezite bedenin yağ kütlesinin yağsız kütleye oranla  aşırı artması ve aynı zamanda da  boy uzunluğuna göre vücut ağırlığının arzu edilen düzeyin üstüne çıkmasıdır. Obezitenin kişilerin sağlıkları üzerinde birçok negatif etkisi vardır. Özellikle kalp, sindirim, solunum ve bağışıklık sistemlerini etkilemektedir.

Fazla Kilolu Olmak

Beslenme; anne karnında başlar ve yaşamın sonlandığı ana kadar devam eder.  Bireyler büyümek, gelişmek, üretken ve sağlıklı olarak yaşayabilmek için besinlerden yeterli ve dengeli miktarlarda almak zorundadırlar. Dengeli ve sağlıklı beslenme yaşa, cinsiyete, çalışılan işe, hastalık durumuna, genetik miraslara ve fizyolojik özelliklere göre değişiklik gösterebilir. Yetişkin erkeklerde vücut ağırlığının %15-18'i, kadınlarda ise %20-25'ini yağ dokusu oluşturmaktadır. Bu oranın erkeklerde %25, kadınlarda ise %30'un üstüne çıkması obeziteyi oluşturmaktadır.  Sağlıklı bir yaşam  için alınan enerji ile harcanan enerjinin dengede tutulması gerekmektedir. Günlük alınan enerjinin harcanan enerjiden fazla olması durumunda, harcanamayan enerji vücutta yağ olarak depolanmakta ve obezite oluşumuna neden olmaktadır.

Kilo fazlası ile karşılaşmamak için neler yapılabilir?

 

  • Düzenli yemek gerekir. Öğün atlanmamalı ve gerekirse öğün aralarında besin değeri yüksek besinler alınabilir. Örneğin 1-2 adet ceviz, yarım bardak az yağlı süt gibi.
  • Enerji dengesinin sağlanması için hareket yoğunluğunun artırılması gerekebilir.
  • Yemeklerden küçük lokmalar alınmalı  ve iyi çiğnenmelidir.
  • Hızlı yemek alışkanlığından vaz geçilmeli.
  • Sadece yemek yemeğe konsantrasyon verilmeli, başka bir uğraş arasında yemek yenmemeli.
  • Üzüntülüyken veya çok sevinince yiyerek kendini ödüllendirme ritiüelinden uzaklaşılmalı.
  • Gazlı içecekler yerine su, şekerli içecekler ve meyve suları yerine de şekersiz çay veya bitki çayları tercih edilmeli.
  • Gündelik hayatın içineki hareket sayısını arttırmak gerekir. Örneğin asansör yerine merdiven kullanmayı tercih etmek gibi, yakın mesafelere araba ile gitmek yerine yürüyerek gitmek gibi...
  • Börek ve poğaça gibi peynir dolgulu hamur işlerinin içerisinde daha az yağlı peynir çeşitleri kullanılması.
  • Kavrulmuş, kızartılmış gıdalar yerine buharda veya ızgarada pişirilmişler tercih edilmelidir.
  • Et, tavuk, pastırma gibi gıdaların etrafında bulunan yağlar kesilmeli, olabildiğince yağdan arındırılmalıdır.
  • Tavuk veya hindi eti gibi yağsız etler tercih edilmeldir.
  • Süt ve süt ürünlerinden az yağlı çeşitler seçilmelidir.
  • Salatalara yağ eklerken dikkatli olun, aşırıya kaçmayın. Hazır soslar yerine kendinizin hazırlayacağı sosları kullanın. Mayonez yerine çırpılmış yoğurt kullanın.
  • Tatlı, kek, kurabiye, çikolata ve hamur işlerinin eğlence ve zevk için tüketildiğini unutmayın. Bu gruplar tek başlarına beslenmek için değillerdir.