Dr. Oetker Deneme Mutfağı kurumsallaşmış yapısı ile firmanın önemli bir unsuru ve 100 yılı aşkın bir süredir de şirket geleneklerinin ve deneyiminin bir yansımasıdır. Dünden bugüne Deneme Mutfağı’na ait kilometre taşlarını burada görebilirsiniz.
Deneme Mutfağı’nın yüzyıllık tarihçesini ve ortaya çıkışıyla ilgili bu kısa filmi izleyebilirsiniz!
Gezici Tanıtım Mutfağı
Türkiye'de bir ilk gerçekleşir: Dr. Oetker Tanıtım Mutfağı ile tanıtım çalışmaları başlar. Tanıtım ekibi, gezici mutfak ile Türkiye'yi il il dolaşarak tüketicileri ürünler hakkında bilgilendirirler.
Market İçi Tadımlar
Bu dönemde satış noktaları içinde özellikle yeni ürünler ile ilgili tanıtım ve tadım çalışmaları başlar. Tüketiciler ürünler hakkında bilgi edinmeye ve ürünleri tadarak fikirlerini belirtmeye başlar. Bu çalışmalar şirkete ürünler hakkında geri bildirimleri sağlarken bir yandan da ürünlerin daha fazla eve girmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmalar hala Türkiye genelinde yüzlerce satış noktası içerisinde başarıyla devam etmektedir.
Ücretsiz Danışma Hattı
Tüketicilere hızlı geri bildirim yapabilmek için ilk adım atıldı. Daha sonraki yıllarda Tarif, Öneri ve Bilgiler için Ücretsiz Danışma Hattı Sesli Yanıt Sistemi de kurulur.
Fuarlar
Bu yıldan başlayarak çeşitli fuar ve gıda fuarlarına katılınır.
Mini Gezici Tanıtım Mutfağı
İkinci Tanıtım Mutfağı yeni bir ekiple tanıtım çalışmalarında aktif olarak yer almaya başlar. Artık Dr. Oetker Türkiye'nin 2 gezici mutfağı var ve bu iki araç ile birçok tanıtım çalışması yapılıyor.
Deneme Mutfağı İnşaası
Fabrika, Pancar - Torbalı'daki yeni tesislerine taşınır. Aynı zamanda tam kapasiteli bir Deneme Mutfağı da inşaa edilir. Standart tarif denemeleri, alternatif tarif yaratımları, zorlama testleri, ürün ve tarif videoları, tarifler için fotograf çekimleri, ürün seminerleri ve eğitimler, toplantılar ve ürün tanıtımları sistematik olarak yapılmaya başlanır.
Çay Saati
Tüketicilerin evlerinde düzenlenen çay saatlerinde tüketicilere ürünler anlatılır, yapımları gösterilir, ipuçları verilir.
Duyusal (Sensorik) Test
Bu yıldan itibaren Ar-Ge ile ortak yeni bir çalışma yürütülmeye başlanır... Yeni çıkarılan tüm ürünler için düzenlenen duyusal testlere tüketiciler çağrılmaktadır.
TV'de Tatlı Dakikalar
Ulusal bir kanalda yayınlanan “Tatlı Dakikalar” tarif programının çalışmalarına başlanır. Program 3 yıl kesintisiz devam eder, kendi türü içerisinde izlenme rekorları kıran bir program olur!
İlk Web Sitesi
Dr. Oetker Türkiye'nin resmi web sitesi yayına girdi...
Mutfakta Mutluyum-1
İlk tarif kitabı “Mutfakta mutluyum” basılır! Daha sonraki 10 yıl içerisinde serinin takip eden diğer iki kitabı da çıkar...
Broşürlerin Basılmaya Başlanması
İlk tarif broşürü basılır. Bu sonraki yıllarda da birçok ürün kategorisinde birçok yeni tarif kitapçıklarının hazırlanmasıyla sürer. Bu broşürler tarif sever binlerce tüketiciye ulaştırılır.
Videolar
Ürünlerin standart tariflerinin uygulaması ile ilgili ilk videolar çekilmeye başlanır ve bu videolar tüm satış ekibine cd ile dağıtılır ve web sayfasında da gösterilmeye başlanır.
Reçelyap Atölye
İlk reçelyap atölyeleri başladı.
Reçelyap, Mobil Çalışmalarda
Büyük sitelerde mobil mutfak konumlanır ve çevredeki evlerden gelen tüketicilere reçelyap ile reçel yapımı gösterilir, gelenler kendi reçellerini kendileri hazırlarlar.
Reçelyap, AVM'lerde
Reçelyap, AVM'lerde İlk kez büyük alış veriş merkezlerinde küçük modüllerle mutfaklar kurulur ve tüketiciler kendi reçellerini hazırlarlar.
Sanal Mağaza
Yine bir ilk gerçekleştirildi; www.droetker.com.tr’de Dr. Oetker Koleksiyon ürünlerinin satıldığı Sanal Mağaza tüketicilerin kullanımına sunulur.
Çocuk Atölyeleri
Çocuk yuvalarında, çocukların anne veya babaları ile birlikte katıldıkları, minikler için mutfak atölyeleri kurulur.
Mağazalarda Mutfak Kurmak
Mobilya mağazalarının mutfak bölümlerinde atölye çalışmaları yapılır. Mis kokular böyle mağazaları eviniz gibi hissettirir.
Tadımızda Engel Yok
Zihinsel engelli kardeşlerimiz ile bu yıl biraraya geldik. Reçeller hazırladık ve annelerine hediye ettiler. "Mutfaktaki mutluluk engel tanımaz"...
Mutfaktayiz.biz
Dr. Oetker’in desteklediği, tüketicilerin kullandığı bir sosyal paylaşım ve tarif sitesi olan mutfaktayiz.biz yayın hayatına başlar.
Mutfakta Mutluyuz
Satış noktalarında kurulan mobil mutfaklar ile “Mutfakta mutluyuz” çalışması adı altında tüketicilere ürünler anlatılmaya başlanır ve bu başarılı iletişim yaygın bir biçimde devam ettiriliyor...
Mağaza Satış
Mutfak malzemeleri satan mağazalar ile ortak vitrin, tanıtım, tadım ve satış çalışmaları başlar.
Atölye katılımcıları çeşitleniyor
Bloggerlar ile atölye çalışmaları başlar
Family Club
Çeşitli aile klüplerinde atölye çalışmaları yapılır.
Kurabiye Canavarı
Üniversitelerin işbirliği ile liseler arası Kurabiye Tarifi yarışması yapılır.
TURGOK
Görme Engelliler ile “Çikolatalı Lezzetler Atölyesi” yapılır...
Pizza Guseppe
İçi yumuşacık ve havalı, dışı çıtır çıtır kalın hamurlu ve her tarafı malzeme dolu Pizza Guseppe tüketiciyle buluştu!
August Oetker’in eczanesinin arkasındaki 4 metrekarelik odada ev ortamı yaratılır ve Caroline Oetker bir fırın ile orada ilk denemeleri yapmaya başlar. Böylece Deneme Mutfağı fikri ortaya çıkmış olur.
İlk tarif, Hamur Kabartma Tozu poşetlerinin arka yüzünde yayınlanır. Bugün hala tüm ürünlerin, standart hazırlama tariflerine başarı garantisi, Deneme Mutfağı tarafından yapılan testler ile verilmektedir. Aynı zamanda ürünler ile hazırlanan alternatif tarifleri de ürün ambalajlarının arka yüzlerinde ve bazı kutulu ambalajların da iç yüzlerinde bulabilirsiniz. Deneme Mutfağı tüm tarifleri geliştirdikten sonra test eder, onaylar ve garantili bir şekilde yayınlar.
Yeni bir yere taşınma, Deneme Mutfağı ve Dr. Oetker için bir sıçrama noktasıdır. Araştırma laboratuvarı ve Deneme Mutfağı özellikle bilinçli olarak yakın, hatta iç içe kurulur.
Deneme Mutfağı'ndan tariflerin toplandığı ilk tarif broşürü, 1 milyon kopya ile basıldı!
Dr. Oetker Schulkochbuch (Dr. Oetker Yemek Okulu Kitabı) dünyanın en çok satan tarif kitaplarından biri olur. Birçok kuşak 100 yıl boyunca bu kitaptan öğrendikleri ile ustalaşır.
“Mutfakta mutluyum” serisinin ilk kitabı bu yıl basılır. Bugün hala Deneme Mutfağı bu seriyi modernize ederek çalışmalarına devam ettirmektedir.
Artık mobil mutfak zamanıdır... Bu mutfak, ürünleri tüketiciler ile buluşturur. Hemen yanındaki kocaman kek maketinin altında jeneratör gizlenmiş.
Tanıtım elemanları; otobüslerin arkasındaki mutfaklarda modern ev kadınlarına ipuçlarını ve ürünleri anlatıyor, yanı sıra puding tadımı yapıyorlar.
Bu yıllar arasında Bayan Marie-Luise Haase Deneme Mutfağı Yöneticisidir. Radyo ve televizyonda ürünleri ve Deneme Mutfağını anlatır. Böylece Deneme Mutfağı daha da ünlenir.
Bu yıl ilk kez Dr. Oetker Deneme Mutfağı tüketicilere kapısını açar.
İlk Büyük Gezici Tanıtım Mutfağı... İçerisinde tam donanımlı bir mutfak inşaa edilir. Ürün demoları, tadımlar yapılmakta, ipuçları verilmekte ve sorular yanıtlanmaktadır.
Deneme Mutfağı içerisinde yeni bir oluşum gerçekleşir: Back-Clup, yani pişirme klubü... Klüp üyelerine 2 ayda bir benzersiz bir tarif dergisi gönderilir.
Deneme Mutfağı’na doğrudan tüketicilerin bağlanabileceği bir telefon hattı kurulur.
Dr. Oetker ilk kez internette kendi sayfasını kullanıcılar ile buluşturur. Bu mutfak, tarif ve ipuçları konusunda önemli bir kaynağın tüketicinin hizmetine sunulması anlamına gelmektedir.
Ayrıca Ücretsiz Danışma Hattı ikinci bir hat olarak hayata geçirilir ve ürün ambalajlarının üzerinde numara yer almaya başladı.
Deneme Mutfağı, Bielefeld’deki ilk çocuk festivalinde yer alır.
Mobil Deneme Mutfağı Almanya’daki bir çok mobilya mağazasında tanıtımlar yaptı.
Deneme Mutfağı, Oetker Dünyası’nda inşaa edilen yeni ve muhteşem yerine taşındı.
Deneme Mutfağı’nda ürün seminerleri düzenlenmeye başlandı.
Dr. Oetker Dünyası 100 bininci ziyaretciyi ağırladı; Oetker Dünyası binası şeklinde bir pasta yapıldı.
Çocuklar için küçük bir Deneme Mutfağı açıldı.
100 yıl önce yayınlanan ilk tarif kitabı tekrar basılır ve yayınlanır: “iyi tarifler altın değerindedir”
Artık Dr. Oetker Deneme Mutfağı’nın hazırladığı tarifler Iphone'da. Bu aplikasyon ücretsiz olarak Apple Store’dan indirilebiliyor.
Deneme Mutfağı yeni personel alımları ile çalışan sayısını yükseltmekte ve tecrübesini büyütmektedir.
Tüketiciler mutfaktaki başarı için bu kitabı temel olarak kabul ediyorlar. Çünkü tüm bu tarifler 100 yılı aşkın bir süredir Deneme Mutfağı'nda denenmektedir. Bu kitap hem acemiler hem de mutfaklardaki deneyimli aşçılar için vazgeçilemeyecek bir arkadaştır.
IPhone App’in büyük başarısından sonra, “Dr. Oetker Tarif Fikirleri” şimdi de Android kullanıcılarına ücretsiz olarak ulaşıyor. Kullanıcılar, her zaman ve her yerde Dr. Oetker Deneme Mutfağı’nın hazırlamış olduğu ve başarı garantisi verdiği 1000 tarife ulaşılabiliyorlar.
Im Jahr 2015 zieht das Unternemensarchiv samt seiner umfangreichen Bestände um. Zwei klimatisierte Magazinräume stellen sicher, dass die Archivalien nach archivwissenschaftlichen Maßstäben aufbewahrt werden.
Das Archiv wird zum Zentralarchiv der Unternehmen der Oetker-Gruppe ausgebaut. Neue Herausforderungen wie die elektronische Erschließung und digitale Langzeitarchivierung sowie die Standardisierung archivischer Kernaufgaben verändern das Tätigkeitsfeld zunehmend.
Im Sommer 2018 werden die Magazinräume mit einer Fahrregalanlage ausgestattet. Diese sorgt für eine leichtere Pflege, Aufbewahrung und Bereitstellung der Archivalien.