Dr. Oetker web sitesi üzerindeki ÇEREZLER (COOKIES) Hakkında

Bu web sitesi, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve sitenin etkin çalışmasını sağlamak amacıyla kullanmakta olduğunuz bilgisayar veya mobil cihazınıza çerezler yerleştirmektedir. Siteyi kullanmaya (tıklamak, sayfayı kaydırmak, çerez uyarısını kapatarak) devam ederek çerez kullanımına onay vermis olursunuz.

Çerezler hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl sileceğinizi öğrenmek için gizlilik politikamızı okuyabilirsiniz.

Beslenme ve Sağlık İlişkisi

Beslenme; büyüme, gelişme, yaşamın sağlıklı, mutlu ve başarılı bir şekilde sürdürülebilmesi için en temel gereksinimlerden biridir.

Bugün beslenme ve sağlık ilişkisinin araştırıldığı pek çok çalışmanın verileri, yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda bazı kronik hastalıkların riskinin arttığını ortaya koymuştur. Bu hastalıklardan korunmada kaliteli bir beslenme ile birlikte fiziksel aktivite en etkili faktördür.

 

 

Sağlıklı beslenme için öncelikle yapılması gereken farklı gıda gruplarından çeşitli gıdaları tüketmektir.

Gıdalar 5 farklı grupta toplanmaktadır.

1. Grup: Ekmek, tahıllar, pirinç ve makarna 
2. Grup: Sebzeler 
3. Grup: Meyveler 
4. Grup: Et, tavuk, hindi, balık, kurubaklagiller, yumurta ve çerez 
5. Grup: Süt, yoğurt ve peynir

  • Fiziksel aktivitenizi karşılayacak kadar enerji alın.
  • Tahıllı gıdaları, meyve ve sebze tüketimini arttırın.
  • Yağ, doymuş yağ ve kolesterol içeriği yüksek gıdaları az tüketin.
  • Şeker, tuz, alkol, kafein tüketimini azaltın.

Tahıl grubu gıdalar: yulaf, buğday, pirinç, çavdar gibi gıdalar veya bunlardan elde edilmiş gıda ürünleri beslenmemizde en geniş porsiyonda yer alması gereken en önemli gıda grubunu oluşturmaktadır. Bu tahıllardan, tam tanenin tüm kısımlarını ( kepek, nişastalı kısım, öz ) içerecek şekilde, hazırlanan ürünlerin besleyici değeri dengeli ve yeterli beslenme modelinde çok  önemli bir yere sahiptir.

Tahıl grubu gıdalar içerisinde özellikle kahvaltıya alternatif, en az kahvaltı kadar besleyici özelliklere sahip müsli  tüketimi beslenme uzmanları tarafından ayrı bir önemle ele alınmaktadır..  

Müslinin temel maddesi yulaf ezmesidir ve tam tane yulafın kısmen pişirilip iri parçacıklar halinde öğütülmesi ile elde edilir. Yulaf ezmesi buğday, çavdar gibi diğer tahılların ezmeleri ile karıştırılabilir, ayrıca doğal kurutulmuş meyve parçacıkları, bal, çikolata, pirinç patlağı, Hindistan cevizi rendesi, mısır gevreği, süt tozu, peynir altı suyu, kakao yağı, kakao, pirinç unu, kurutulmuş malt özü gibi besleyici gıdalar ile de çeşitlendirilip, aromalandırılır. 

Müslinin en önemli bileşenlerinden biri olan yulafın, son 10 yıl içerisinde yapılan araştırmalar ile kolesterolü düşürücü etkisi bilimsel ve tıbbi düzeyde kanıtlanmıştır. Bunun yanı sıra yulafın diğer yararları:
 

  • kan basıncını, kan glukoz metabolizmasını düzenlemek,
  • tokluk hissini uzatmak,
  • bağırsak lümenindeki hücreler üzerindeki olumlu etki ile kolon kanserini önlemek şeklinde belirtilmektedir.


Yulaf genel olarak besleyici değeri yüksek bir bileşime sahip olmakla birlikte, sağlık üzerine bütün bu olumlu etkilerinden yulafın çözünür lif kısımları sorumlu tutulmaktadır.

MÜSLİ TÜKETİRKEN !

Müsli sağlıklı ve dengeli beslenme için bir kahvaltı alternatifi veya kuşluk, ikindi gibi öğünlerde tüketebileceğimiz pratik bir seçenektir. Günlük ortalama 2000 kalorilik enerji gereksiniminin 1/5'i kahvaltı, 2/5'i öğle, 2/5'i akşam öğünlerinde karşılanmalıdır. Enerjinin yanı sıra, yağ, protein, karbonhidrat, vitamin ve mineraller gibi besin öğelerinin günlük gereksinimlerini karşılamak için uygun miktarlarda gıda tüketilmelidir.

Bu besin öğelerinin günlük alınması gereken miktarları Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından belirlenmektedir.
 

                                                     Günlük Besin Gereksinimi

     Besin Öğesi      Miktar       Besin Öğesi      Miktar
  Enerji  2000 Kkal   Şeker  300 g
  Toplam Yağ  60 g   Protein  50 g
  Doymuş Yağ  22 g   B1 Vitamini  1,4 g
  Sodyum  2,4 g   C Vitamini  60 g
  Karbonhidrat  300 g   Magnezyum  300 g
  Diyet Lifi  25 g   Demir  14 g

 

Bir öğünün veya bir gıdanın, yeterli ve dengeli beslenmede katkısını belirlemenin en iyi yollarından biri, günlük gereksinimi karşılama yüzdelerinin hesaplanmasıdır. Günlük gereksinimi karşılama yüzdesi müsli çeşitleri ve klasik kahvaltı için hesaplanıp kıyaslandığında, müsli çeşitlerinin kahvaltı öğünü için iyi bir seçenek olabileceği kolaylıkla görülmektedir.